Základní škola Dobratice fotografie

Třídy

O školce

Obecná charakteristika

Mateřská škola v Dobraticích je situovaná ve středu obce a je součástí ZŠ Dobratice.  Od září 2024 zde máme provoz ve třech třídách. V průběhu jara a letních prázdnin prošla mateřská škola rekonstrukcí a podařilo se otevřít nové oddělení mateřské školy s navýšením kapacity o 15 dětí. Celkově navštěvuje mateřskou školu 58 dětí ve  věkovém složení 2 až 6 let. Předškolních dětí je 20 a dvě děti se budou individuálně vzdělávat.                                                                                                                                          V MŠ pracuje šest učitelů s předepsanou odbornou kvalifikací. Výuka a vzdělávání dětí je uskutečněno v dopoledních i odpoledních hodinách. Provozní činnost zajišťuje školnice, uklízečka, vedoucí školní jídelny a čtyři pracovnice kuchyně, v topné sezoně topič.                                                                                                                                                  Současně s navýšením kapacity mateřinky došlo také k rozšíření venkovních prostor zahrady, které budou také obohaceny novými herními prvky pro děti.

 

Charakteristika- 1. třída Berušky

V tomto školním roce bude první třídu navštěvovat 18 dětí ve věku 2,5 – 5 let.  Do třídy nastoupilo  15 nových dětí a zůstaly 3 stávající. Ve výchovně vzdělávací činnosti se zaměříme zejména na adaptaci nově příchozích dětí. Prostřednictvím maňáska berušky seznámíme děti s režimem a pravidly mateřské školy. Formou různorodých aktivit se děti budou seznamovat s novým prostředím, učit se samostatnosti, sebeobsluze, zvykat si na kolektiv dětí i dospělých, učit se komunikovat, rozvíjet řeč a pohybové dovednosti.

Seznámíme děti s přírodou, jejími proměnami ve všech ročních obdobích a okolním světem.

Povedeme děti ke vnímání všemi smysly, formou aktivit budeme rozvíjet jemnou motoriku i hrubou motoriku.

Do výchovně vzdělávacího procesu zařazujeme aktivity hudební, pohybové, artikulační, dechové, manipulační, dramatické, grafomotorické, výtvarné, pracovní, didaktické a rozumové.

 

Věkové složení dětí:

2,5 – 3 roky –  5 dětí

3 – 4 roky – 9 dětí

4 – 5 let –  4 děti

 

Charakteristika – 2. třída Kuřátka

Celkově je zapsáno 24 dětí ve věku 4 – 6 let. Předškolních dětí je 20, z tohoto počtu se 2 děti budou vzdělávat individuálně. Kolektiv byl zcela obnoven o 22 dětí, ze stávající třídy zůstaly pouze 2 dětí, nastoupilo 6 nových dětí a z 1. třídy přešlo 16 dětí.

Ve výchovně vzdělávací práci se zaměříme na všestranný rozvoj dětí a přípravu předškolních dětí, povedeme je k vnímání okolního světa.

Zaměříme se na rozvoj pohybových dovedností dětí, v oblasti hrubé motoriky na obratnost dětí a koordinací pohybů pomocí přirozených cviků. V tělovýchovných činnostech budeme zařazovat pohyb venku, využijeme školní zahradu a její blízké okolí, přírodní prostředí, lesopark, hřiště u ZŠ a hřiště TJ Sokol Dobratice k rozvoji pohybových dovedností dětí. V zimním období přilehlé kopce k jízdě na lopatách. Budeme denně zařazovat PH a HPH k podpoře pohybových dovedností a sladění pohybu s rytmem a hudbou.

V oblasti jemné motoriky budeme využívat říkanky k uvolnění ruky, sledovat správný špetkový úchop psacího náčiní a procvičovat grafomotorické cviky dle jednotlivých měsíců.

Budeme také sledovat rozvoj jemné motoriky při manipulaci s předměty denní potřeby, hračkami, výtvarným materiálem, hudebními nástroji.

Zaměříme se na samostatnost dětí nejen v sebeobslužných činnostech, ale také při přípravě svačin (mazání pečiva pomazánkou, nalévání tekutin), obědů (samostatné nalévání polévky). Budeme sledovat kulturu stolování a dodržování základních hygienických zásad.

Přiměřenou formou seznámíme děti s lidským tělem, důležitostí pohybu, aby věděly, co zdraví prospívá a naopak škodí, vytvářely si zdravé životní návyky. Zaměříme se také na prevenci úrazu a ochranu osobního zdraví, k čemuž nám slouží Minimální preventivní program.

Naší snahou bude také rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností dětí, k čemuž využijeme každodenní komunikativní kruh, ve kterém si s dětmi povídáme na jednotlivá témata dle týdenních aktivit. Povedeme děti k samostatnému slovnímu projevu na dané téma, smysluplnému vyjadřování myšlenek, naučíme je používat nová slova a projevovat zájem o knihy. Děti se v průběhu školního roku naučí dle jednotlivých témat básně, písně, budeme sledovat nejen zapamatování textu, ale zejména správnou výslovnost. Dle potřeb dětí budeme zařazovat logopedické chvilky, kdy si děti pomocí logopedických říkanek procvičí jednotlivé hlásky. U předškolních dětí budeme rozvíjet poznatky předcházející čtení a psaní, poznání některých písmen a číslic.

V matematické pregramotnosti se zaměříme na rozvoj před-číselných představ, seznámíme děti s číselnou řadou, počítání prvků množiny.

Budeme se snažit rozvíjet intelektuální schopnosti dětí, aby se dokázaly orientovat v ploše a v časových pojmech.

Pomocí různých aktivit budeme u dětí rozvíjet fantazii, myšlení, představovost a tvořivost. Povedme děti k řešení různých problémových situací. Budeme u dětí posilovat přirozené poznávací city, zvídavost a zájem o nové věci. Při individuálních činnostech budeme sledovat zodpovědný přístup k jednotlivým úkolům a dokončení započaté práce.

Budeme podporovat duševní pohodu dětí a rozvíjet jejich citové vztahy. Zaměříme se na rozvoj samostatnosti, schopnosti sebeovládání a záměrně řídit své chování.

Povedme děti k respektování pravidel soužití v MŠ a ke vzájemné spolupráci.

Zaměříme se na rozvoj kamarádských vztahů, budeme podporovat prosociální chování k vrstevníkům. Povedeme děti k toleranci a ohleduplnosti. Budeme u dětí rozvíjet kooperativní dovednosti při práci ve skupinách i dvojicích, povedeme je k spolupráci s ostatními a respektování potřeb jiných dětí.

Povedeme děti k začlenění do společenství ostatních lidí a dodržování společenských hodnot. Seznámíme děti s kulturou a uměním pomocí divadelních představení a dramatických aktivit. Povedme děti ke zdvořilému chování, dodržování pravidel hry a šetrnému zacházení s hračkami a knihami.

Povedeme děti k vnímání okolního světa a vlivu člověka na životní prostředí. Pomocí polodenních výletů do okolí seznámíme děti s prostředím, ve kterém žijí, a budeme vytvářet pozitivní vztah k němu. Zaměříme se na péči o životní prostředí, ochraně přírody, živých tvorů. Při práci s Altasem světa, knihou Cestovateslké pohádky seznámíme děti s jinými kulturami.

Ke své práci využijeme zejména prožitkové učení. Umožníme dětem praktické pozorování přírodního prostředí v průběhu celého školního roku a získávání nových poznatků.

V rámci rozvoje digitální gramotnosti budeme využívat interaktivní tabuli a její výukové programy, programování na robotických včelkách BEE-BOOT, pracovat s tablety, dataprojektorem a vizualizérem.

V individuálních činnostech se zaměříme na prohloubení dovedností dětí, popř. jejich problémové oblasti dle diagnostiky. Budeme rozvíjet u dětí početní představy, orientaci v prostoru, zrakové vnímání, grafomotoriku, aj.

Společně s dětmi si vypracujeme Pravidla soužití, které slouží zejména k bezpečnosti děti. Tato pravidla si výtvarně zpracujeme a umístíme na viditelném místě. V případě potřeby s nimi budeme pracovat, popřípadě doplníme o nové.

 

V oblasti biologické se zaměříme na rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky.

V oblasti psychologické budeme podporovat duševní pohodu a psychickou zdatnost dětí. Zaměříme se na rozvoj poznávacích schopností, tvořivosti a zájmu o učení.

V interpersonální oblasti budeme podporovat vzájemné utváření vztahů mezi dětmi a posilovat prosociální chování.

V oblasti sociálně-kulturní uvedeme dítě do společenství ostatních, seznámí je s pravidly společenského soužití.

V environmentální oblasti založíme u dětí povědomí o okolním světě a vlivu člověka na životní prostředí.

 

Věkové složení dětí:

4 – 5 let – 4 dětí (1 dívka + 3 chlapci)

5 – 6 let – 20 dětí (7 dívek + 13 chlapců)

 

Charakteristika – 3. třída Včeličky

V tomto školním roce bude nově otevřenou třetí třídu navštěvovat 15 nově příchozích dětí ve věku od 2 do 5 let.  Na začátku školního roku se zaměříme na pozvolnou adaptaci příchozích dětí, dáme si záležet, aby proběhla v klidné a přátelské atmosféře a děti získaly důvěru a jistotu v novém kolektivu dětí.

Aby adaptace proběhla co nejefektivněji a děti si lépe zvykly na nové prostředí a kamarády, pozveme si na pomoc maskota třídy „včeličku Toničku“, která děti seznámí s režimem dne, s třídními rituály a pravidly soužití. Včelička Tonička bude dětem pomáhat a provázet je ve školce v průběhu celého roku.

Ve výchovně vzdělávací činností se zaměříme především na podněty pro rozvoj sebeobsluhy a samostatnosti dětí. Tyto aktivity budeme s dětmi realizovat pravidelně, v průběhu dne a při běžných činnostech (oblékání, chystání se k odpočinku, hygiena – mytí rukou, použití WC, získání dovedností při manipulaci se lžíci nebo hrníčkem při stolování).

Nabídneme dětem dostatek pomůcek a materiálu pro tvořivé činnosti, které budeme přiměřeně používat. Pro rozvoj myšlení dvouletých dětí budeme vycházet z běžných situací plynoucích z aktivit každodenního života. V průběhu vzdělávání dětí budeme respektovat jejich aktuální potřeby a možnosti.

Důraz bude kladen na rozvoj smyslového vnímání, komunikace, při práci s dětmi využijeme pohádku jako prostředku k rozvoji předčtenářských dovedností. Povedeme děti ke spolupráci ve skupině, ohleduplnosti a dodržování dohodnutých pravidel. Do výuky zařadíme také dostatek hudebně pohybových činností, grafomotorická, artikulační a dechová cvičení.

Velkou pozornost budeme věnovat rozvoji pohybových dovedností dětí, a to formou pohybových her a lokomočních činností, které budeme pravidelně zařazovat. Hojně budeme využívat také prostředí školní zahrady k venkovním aktivitám a hrám. Seznámíme děti také s přírodním prostředím a okolím mateřské školy.

V oblasti biologické se zaměříme na rozvoj pohybových schopností (pohyb části těla, celého těla, pohyb s předměty) a na hudebně rytmické činností. Povedeme děti k samostatnosti, k řešení problému v rámci hry a činností, k vyjádření vlastních podnětů, odlišení sebe od druhých.

V oblasti psychologické budeme podporovat duševní pohodu a psychickou zdatnost dětí. Zaměříme se na zkoumání předmětů všemi smysly, rukama, nohama, budeme si všímat jejich odlišností a stejnosti. Praktickými zkušenostmi se zaměříme na kvantitu a číslo, experimentování s množstvím.

V interpersonální oblasti budeme podporovat formování vztahu k učiteli, k jiným dospělým osobám a budování vztahů k vrstevníkům. Zaměříme se na prokázání empatie vůči citům a potřebám jiným a na vyjadřování emocí. Povedeme děti k zapojení se do komunikace (verbální a neverbální), vyzkoušíme experimentování s rýmy, písněmi a pohádkami.

V oblasti sociálně-kulturní povedeme děti ke kreativnímu vyjadřování (imitace, nápodoba, představy), ke zkoumání a konstruování. V hudební oblasti se zaměříme na poslouchání hudby, reakci na hudbu a nápodobu zvuků.

V environmentální oblasti povedeme děti k povědomí o okolním světě a vlivu člověka na životní prostředí. Zaměříme se na pozorování lidí a věcí v různých perspektivách, očekávání známých události, opakování činností, zkoumání příčiny a následku.

 

Věkové složení dětí:

2 -3 roky (4 chlapci)

3 – 4 roky (2 chlapci)

4 – 5 let (3 dívky a 6 chlapců)

 

Vnitřní režim školy MŠ Dobratice

 

1. třída Berušky

7.00 – 8.20  – scházení dětí, spontánní činnosti dle volby a přání dětí, jazykové chvilky, smyslové hry, individuální činnosti, tělovýchovné aktivity

8.20 – 8.40 –  hygiena, svačina

8.40 – 9.10 – řízené činnosti zaměřené na spontánní učení ve skupinách a individuálně

9.10 – 9.20 – hygiena, příprava na pobyt venku

9.20 – 11.20 – pobyt venku, popřípadě náhradní činnost

11.20 – 12.00 – hygiena, oběd

12.00 – 14.30 – hygiena, odpočinek, náhradní nespací aktivity (po odpočinutí dětí zájmové činnosti dle jejich individuálních potřeb)

14.20 – 14.40 – hygiena, svačina

14.40 – 16.00 – odpolední zájmové činností dětí

 

2. třída Kuřátka

6.30 – 8.10 – scházení dětí, spontánní činnosti dle volby a přání dětí, jazykové chvilky, smyslové hry, individuální činnosti, tělovýchovné aktivity

8.10 – 8.30 – hygiena, svačina

8.30 – 9.00 – řízené činnosti zaměřené na spontánní učení ve skupinách a individuálně

9.00 – 9.10 – hygiena, příprava na pobyt venku

9.10 – 11.10 – pobyt venku, popřípadě náhradní činnost

11.10 – 11.30 – hygiena, oběd

11.30 – 14.10 – hygiena, odpočinek, náhradní nespací aktivity (po odpočinutí dětí zájmové činnosti dle jejich individuálních potřeb)

14.10 – 14.30 – hygiena, svačina

14.30 – 16.30 – odpolední zájmové činností dětí

 

3. třída Včeličky

7.00 – 8.30 – scházení dětí, spontánní činnosti dle volby a přání dětí, jazykové chvilky, smyslové hry, individuální činnosti, tělovýchovné aktivity

8.30 – 8.50 – hygiena, svačina

8.50 – 9.15 – řízené činnosti zaměřené na spontánní učení ve skupinách a individuálně

9.15 – 9.30 – hygiena, příprava na pobyt venku

9.30 – 11.30 – pobyt venku, popřípadě náhradní činnost

11.30 – 12.00 – hygiena, oběd

12.00 – 14.30 – hygiena, odpočinek, náhradní nespací aktivity (po odpočinutí dětí zájmové činnosti dle jejich individuálních potřeb)

14.30 – 14.50 – hygiena, svačina

14.50 – 16.00 – odpolední zájmové činností dětí

 

Přijímání dětí:

Děti jsou do MŠ přijímány v souladu s vnitřní směrnicí vydanou ředitelkou ZŠ Dobratice a na základě Kritérii, která jsou součástí přílohy ŠVP.
Termín přijímacího řízení stanoví ředitelka ZŠ po dohodě s vedením MŠ, zpravidla v měsíci květnu. O termínu zápisu je veřejnost informována formou plakátu a zápisem ve Zpravodaji, který vydává Obecní úřad Dobratice. O přijetí dítěte do MŠ rozhoduje ředitelka ZŠ Dobratice na základě Sbírky zákonů č. 561/2004 § 35 a to nejen po ukončení zápisu, ale i v průběhu celého roku, pokud počet dětí nepřesáhne kapacitu MŠ. Do třídy MŠ se přijímají děti ve věku 3-6 let, výjimka 2,5 leté děti, pokud není naplněná kapacita MŠ. O zařazení zdravotně postiženého dítěte do MŠ rozhoduje ředitelka ZŠ na základě žádosti zákonného zástupce dítěte, vyjádření pediatra a pedagogicko-psychologické poradny či speciálně pedagogického centra příslušného zaměření.

Povinné předškolní vzdělávání

Rodič je povinen přihlásit dítě k zápisu k předškolnímu vzdělávání v kalendářním roce, ve kterém začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 2).
Dítě, pro které je předškolní vzdělávání povinné, se vzdělává ve spádové mateřské škole, pokud se rodič nerozhodl pro jinou mateřskou školu nebo pro individuální vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 2).
Rodič je povinen zajistit povinné předškolní vzdělávání formu pravidelné denní docházky v pracovních dnech. Rozsah povinného předškolního vzdělávání je stanoven na 4 hodiny denně. Začátek vzdělávání stanoví ředitel školy, a to v rozmezí od 7 hod. do 9 hod. (§ 1c vyhlášky č. 14/2005 Sb.).
Rodič má povinnost zajistit, aby dítě, které plní povinné předškolní vzdělávání, docházelo řádně do školy.

Omlouvání nepřítomnosti dítěte

Nepřítomného dítěte omlouvá rodič dítěte. Ředitel školy je oprávněn požadovat doložení důvodů nepřítomnosti dítěte.
Rodič je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy.
Oznámení nepřítomnosti je možné provést:
– telefonicky
– písemně třídnímu učiteli
– osobně třídnímu učiteli

Třídní učitel eviduje školní docházku své třídy. V případě neomluvené absence nebo zvýšené omluvené absence dítěte předškolního věku informuje třídní učitel ředitele školy, který poskytnuté informace vyhodnocuje. Při zvýšené omluvené nepřítomnosti ověřuje její věrohodnost.
Neomluvenou absenci dítěte řeší ředitel školy pohovorem, na který je rodič pozván doporučujícím dopisem. Při pokračující absenci ředitel školy zašle oznámení o pokračující nepřítomnosti dítěte orgánu sociálně-právní ochrany dětí (§ 34a odst. 4).
Individuální vzdělávání dětí dle 34 b Školského zákona – organizace vzdělávání

Rodič dítěte, které bude plnit povinnost předškolního vzdělávání individuálním vzděláváním dítěte, je povinen oznámit tuto skutečnost řediteli spádové mateřské školy. Oznámení je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte (§ 34a odst. 4).
Oznámení rodiče o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat jméno, příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu dítěte, v případě cizince místo pobytu dítěte, uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno a důvody pro individuální vzdělávání dítěte. (§ 34b odst. 2)
Vedoucí učitel mateřské školy předá rodiči dítěte přehled oblastí, v nichž má být dítě vzděláváno (§ 34b odst. 3).
Tyto oblasti vychází ze školního vzdělávacího programu mateřské školy (biologická, psychologická, interpersonální, sociálně-kulturní a environmentální).
Vedoucí učitel mateřské školy dohodne s rodičem dítěte způsob ověření vědomostí (přezkoušení dítěte v mateřské škole). Termín ověření proběhne dne 15. 11. 2087, případně v náhradním termínu 29. 11. 2087 v mateřské škole v Dobraticích.
Rodič dítěte je povinen zajistit účast dítěte u ověření (§ 34b odst. 3).
Ředitel mateřské školy ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud rodič nezajistí účast dítěte u ověření, a to ani v náhradním termínu (§ 34b odst. 4).

Úplata a stravné:

Zákon č.472/2011 Sb., kterým byl novelizován Zákon č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ( školský zákon), mění také ustanovení § 123 odst. 2 tohoto zákona. Bezúplatnost posledního ročníku mateřské školy, zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí, se stanovuje nejvýše na 12 měsíců. Období 12 měsíců bezúplatného vzdělávání počíná dnem 1. 1. 2012. Děti s odloženou školní docházkou, po bezplatnosti 12 měsíců docházky do mateřské školy, platí úplatu v plné výši. Výše úplaty na období od 01. 09. 2024 na celodenní docházku dítěte do MŠ činí 600,- Kč. Výše úplaty je pro všechny zapsané děti stejná a platí po celý školní rok od 1. 9. – 31. 8. Informace pro strávníky  jsou vedeny na webových stránkách školy – Školní jídelna Dobratice, kde rovněž můžete sledovat aktuální jídelníček.

ŠVP

Školní vzdělávací program s názvem „S Kuřátkem si budeme hrát, radost kolem rozdávat” je zaměřen na všestranný harmonický rozvoj dítěte. Vychází z tematických bloků a je rozdělen na měsíční témata a týdenní podtémata.

Hurá, těšíme se do školky – cílem tohoto bloku je usnadnit adaptační proces nově příchozím dětem, seznámit je s prostředím mateřské školy a jejím okolím, podporovat rozvoj kamarádských vztahů, vést děti k toleranci vůči mladším kamarádům. Objasnit dětem pravidla soužití v mateřské škole, pomoci při jejich výtvarném zpracování a umístění na viditelném místě, vést je k jejich respektování.

Podzim klepe na vrátka – cílem bloku je vést děti k ochraně svého zdraví a rozvoji zdravého životního stylu. Využitím přírodních produktů (ovoce, zeleniny) podporovat péči o své zdraví. Povedeme děti k osvojení si zdravých hygienických a životních návyků a dovedností k podpoře zdraví. Zaměříme se na možnost přímého pozorování změn, které přináší podzim. Zapojením smyslů se budou děti učit vnímat měnící se přírodu, barvy a plody podzimu.

Až budou Vánoce a bílý sníh – cílem bloku je vést děti k vnímání atmosféry předvánočního a vánočního času a vlastnímu podílení se na jejich připrav. Seznámit děti s vánočními tradicemi a zvyky. Společně s dětmi a jejich rodiči prožít adventní čas naplno, v klidu, v pohodě, bez spěchu a stresu. Umožnit zákonným zástupcům dětí podílet se na dění v mateřské škole (vánoční keramická dílna).

Zima, zima tu je, snížek  poletuje – cílem tematického bloku je seznámit děti s počasím v zimním období, jeho změnami. Prostřednictvím experimentování se sněhem a ledem umožnit dětem prakticky poznávat vlastnosti sněhu a ledu. Využívat zimní počasí k zimnímu sportování, prohlubovat u dětí kladný vztah ke sportu, vést děti k dodržování bezpečnostních pravidel. Při pobytu venku učit děti vnímat krásu zimní přírody, seznámit děti s životem zvířat v zimním období, vést děti k péči o ně. Do dění mateřské školy aktivně zapojit zákonné zástupce dětí organizováním společných zimních sportovních aktivit. Předškolní dětí se budeme snažit pomocí vhodných aktivit co nejlépe připravit na zápis do ZŠ. Budeme podporovat pocity radostného očekávání dětí.

Jaro kouká do oken – cílem bloku je seznámit děti s probouzející se jarní přírodou, jejími změnami, které nevyhnutelně nastávají v této roční době. Využijeme práci zaměstnanců MŠ k jejímu pozorování, seznámíme děti s pracovními činnostmi. Pomocí knižních publikací povedeme děti k šetrnému zacházení s knihami, prostřednictvím knih budeme podporovat dětskou zvídavost. Přiblížíme dětem tradice Velikonočních svátků. Do dění příprav na velikonoční oslavy zapojíme i zákonné zástupce dětí formou pracovní dílny v mateřské škole. Seznámíme děti s dopravními prostředky a pravidly v silničním provozu. Společně s dětmi se zapojíme do očisty přírodního prostředí (lesíku, potůčku) a povedeme je k péči a ochraně životního prostředí.

Louka plná kvítí, sluníčko nám svítí – cílem bloku je prohlubovat citové vztahy k rodině. Svátek maminek využijeme k prohlubování vztahu k mamince, ale také babičce a ostatním členům rodiny. Při pozorování přírodního prostředí se děti budou seznamovat s životem v okolí rybníku. Budeme učit děti vnímat přírodu pomoci všech smyslů, rozvíjet poznatky o letním počasí, všímat si změn v přírodě, poznávat rostliny a jejich plody. Využijeme ovocný sad na školní zahradě k pozorování jeho změn v průběhu roku. Prostřednictvím polodenního výletu s hledáním pokladu a dětských radovánek oslavíme s dětmi jejich svátek MDD. Do dění MŠ zapojíme zákonné zástupce dětí, společně se setkáme na smažení vaječiny a turistickém pochodu. Školní rok ukončíme slavnostním rozloučením se s předškolními dětmi.

Spolupráce se Spolkem rodičů:

Snažíme se o spolupráci s rodiči na základě partnerství, oboustranné důvěře, vstřícnosti, porozumění a ochotě spolupracovat. Sledujeme konkrétní potřeby jednotlivých dětí a informujeme zákonné zástupce o jejich prospívání a domlouváme se o společném postupu při výchově a vzdělávání dětí. Zákonní zástupci dětí mají možnost podílet se na dění v mateřské škole, účastnit se různých programů, jsou pravidelně a dostatečně informováni (formou vývěsky před MŠ, v MŠ, i prostřednictvím emailů) o všem, co se v MŠ děje. Na členských schůzích Spolku rodičů plánujeme a připravujeme společná setkávání. Společnými akcemi jsou Drakiáda, pracovní dílny zákonných zástupců s dětmi, Mikulášská nadílka, zimní sportovní odpoledne, oslava Dne matek, turistický pochod a smažení vaječiny na školní zahradě.  Mateřská škola zajišťuje poradenský servis, dle potřeb a zájmů rodičů půjčuje odborné knihy a časopisy zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí. Budeme se těšit i na možné nabídky nové spolupráce, které budeme dle možností využívat, a věříme, že celá naše práce a všechny činnosti budou směřovat k tomu, aby čas prožitý v mateřské škole byl pro dítě radostí, příjemnou zkušeností a zdrojem dobrých základů do života i vzdělávání.

Spolupráce se ZŠ:

Spolupráce se ZŠ – probíhá formou společných setkání (shlédnutí ukázky s dravci, návštěvou kamarádů v 1 třídě, Čarovná noc, Česko zpívá koledy, Jarmark, dětský karneval, turistický pochod, Dětské radovánky).Využíváme nabídkou nadstandardních aktivit pro naše děti (plavecký a lyžařský kurz). Pedagogové si při společných metodických schůzkách vyměňují zkušenosti a postřehy z oblasti výchovy a vzdělávání předškolních dětí, konzultujeme návaznost přechodu z mateřské školy na základní školu. Učitelka MŠ se pravidelně zúčastňuje zápisu dítě do 1 třídy. Mateřská škola má možnost využití keramické pece pro výpal výrobků vytvořených dětmi z naší školky.